Manuel Guerra Garcés
Dunia González Morales
Raiko Jesús Rodríguez Ruíz
DC.Date.created
2021-01-22
DC.Date.issued
2018-10-11
DC.Description
To achieve efficiency and raise the economic value of any company or organization identity-image areessential variables, therefore it is essential to take them into account. Reasons why the research has as itsgeneral objective: to design a procedure to measure the identity and image of the MCV Servicios S.A. VillaClara.In the research the theoretical methods are developed (analysis-synthesis, logical-historical, induction-deduction).In addition, empirical methods are used, among them qualitative and quantitative research techniquesand the use of statistical techniques and tests. The main result of the research is to conceive, proposeand validate a procedure for the measurement and analysis of the identity-image of the Branch MCV ServiciosS.A. Villa Clara. It is an investigation that if applied will bring positive results, because it allows to makesound marketing decisions based on the characteristics of the Cuban social system.
Para lograr la eficiencia y elevar el valor económico de cualquier empresa u organización la identidad-imagenconstituyen variables esenciales, por tanto se hace imprescindible tenerlas en cuenta. Razones porlas que la investigación tiene como objetivo general: diseñar un procedimiento para medir la identidad y laimagen de la Sucursal MCV Servicios S.A. Villa Clara. En la investigación se desarrollan los métodos teóricos(análisis-síntesis, lógico-histórico, inducción-deducción). Se utilizan, además, métodos empíricos entreellos las técnicas cualitativas y cuantitativas de investigación y el uso de técnicas y pruebas estadísticas. Elprincipal resultado de la investigación es concebir, proponer y validar un procedimiento para la medición yanálisis de la identidad-imagen de la Sucursal MCV Servicios S.A. Villa Clara. Es una investigación que deaplicarse traerá resultados positivos, pues permite tomar decisiones acertadas de marketing atendiendo alas características del sistema social cubano.
copyrightHolder - Revista cubana de ciencias económicas
copyrightYear - 2018
DC.Source
Revista cubana de ciencias económicas
DC.Source.ISSN
2414-4681
DC.Source.Issue
2
DC.Source.Volume
4
DC.Source.URI
https://www.ekotemas.cu/index.php/ekotemas
DC.Subject
Identidad
Imagen
Servicios
Medición
Procedimiento
DC.Title.Alternative
MANAGEMENT OF THE IDENTITY-IMAGE OF THE MCV SERVICIOS S.A. VILLA CLARA
DC.Type.articleType
Articulos Originales
Cómo citar
Guerra Garcés, M. ., González Morales, D. ., & Rodríguez Ruíz, R. J. . (2021). GESTIÓN DE LA IDENTIDAD - IMAGEN DE LA SUCURSAL MCV SERVICIOS S.A. VILLA CLARA. Revista Cubana De Ciencias económicas, 4(2), 92–105. Recuperado a partir de https://www.ekotemas.cu/index.php/ekotemas/article/view/109