Valeria Caggiano
Andrea Bellezza
Elsa Alvarez Morales
DC.Date.created
2021-01-22
DC.Date.issued
2015-12-16
DC.Description
The entrepreneurial capability is the acknowledgement of the opportunities to do something newfrom someone who, while working in an organization, individuates and organizes the economic and human resources in order to reach theorganization’s goals. The research intends to analyze the opinion that the basic population has regarding some constructs referred to the entrepreneurial capability, which are important entrepreneurial conduct prediction constructs(The internal control locus, the auto efficiency, the proactivity, the employability and the engagement). The investigation instrument is a questionnaire of self-evaluation (COEM J. C. Sanchez, 2006).Which is composed by 14 sections that investigate on specific sectors, of business conduct.The basic population consists of 100 female workers on diverse feminine companies (Rome-Italy) between 29 and 62 years old.The last stage of the research has consisted in the construction of a basic control population. According with the results, there are no significant differences between both groups
La capacidad empresarialse refiereal reconocimiento de oportunidades de realizar algo nuevo de parte de alguien,trabajandoen una organización,individualy organiza los recursos humanos y económicos,con la finalidad de alcanzar los objetivos de dicha organización.El objetivo es conocer determinados constructos en la predicción de conductas emporesariales:locusde control interno, la autoeficacia, la proactividad, (employability),(engagement). El instrumento de investigación es un cuestionario de autoevaluación (COEM J. C. Sánchez, 2006),caracterizado por 14 seccionesque investigan sectores específicos de la conducta empresarial.La poblaciónbásica está formada por 100 trabajadoras en varias empresas (Roma -Italia), entre 29 y 62 años.La última fase de la investigación esla construcción de una población básica de control y,a partir de los resultados,no emergen diferencias significativas entre los dos grupos.
Caggiano, V., Bellezza, A. ., & Alvarez Morales, E. . (2021). PREDICTORES DE LA CONDUCTA EMPRESARIAL DE LAS MUJERES. Revista Cubana De Ciencias económicas, 1(3), 1–14. Recuperado a partir de https://www.ekotemas.cu/index.php/ekotemas/article/view/65