Sonia Caridad Ruiz-Quesada
Lilian María Montero Barbado
Graciela Castellanos Pallerols
Víctor Luis López Lescay
DC.Date.created
2020-12-22
DC.Date.issued
2020-12-22
DC.Description
The current economic, ICT and cultural globalization, and the accelerated development oftechnologies have led organizations to constantly search for new formulas and ways to survive inan increasingly volatile environment. Distribution in this context is revealed as a variable not onlystrategic, but also a valuable source with competitive advantages for organizations. Even thoughit has such values, in praxis, there is an inability to see its potential and integrative character ofthe distribution. For these reasons, the objective of this article is to analyze distribution with alogistical and marketing focus, which allowed us to glimpse the indissoluble integration of bothdisciplines through this variable. For this purpose, a literature review was made with elements ofentrepreneurial practices. The research methods of analysis-synthesis and induction-deductionas were the pillars of this study.
La actual globalización económica, informática y cultural, así como el desarrollo acelerado delas tecnologías, ha acarreado que las organizaciones busquen constantemente nuevas fórmulasy maneras de hacer para sobrevivir en un medio cada vez más volátil. La distribución en estecontexto se devela como una variable no solo estratégica, sino fuente de valor y ventajascompetitivas para las organizaciones. Aun cuando la misma posee tales valores, en la praxisexiste una incapacidad de ver su potencial y carácter integrador de la distribución. Por estasrazones el objetivo de este artículo es analizar la distribución con un enfoque logístico y de marketing, lo que permitirá vislumbrar la integración indisoluble de ambas disciplinas a travésde esta variable.
DISTRIBUTION ANALYSIS WITH LOGISTICS AND MARKETING APPROACH
DC.Type.articleType
Articulos Originales
Cómo citar
Ruiz-Quesada, S. C., Montero Barbado, L. M., Castellanos Pallerols, G., & López Lescay, V. L. (2020). ANÁLISIS DE LA DISTRIBUCIÓN CON ENFOQUE LOGÍSTICO Y DE MARKETING. Revista Cubana De Ciencias económicas, 6(2), 141–155. Recuperado a partir de https://www.ekotemas.cu/index.php/ekotemas/article/view/23