Ana Alejandra González García
Jorge Aquilino González García
DC.Date.created
2021-12-27
DC.Date.issued
2021-12-27
DC.Description
The article addresses the subject of Financial Education at school age, based on the convictionthat instilling these knowledge and skills from an early age is the most efficient way for aconsequent assimilation of the elementary principles that move contemporary society, in thefield of commercial - monetary relations. Explaining to children how money gets to the home,why it is necessary and in what way we can use it rationally, are aspects that will facilitate their relationship with the most common form of payment in the society in which they grow up, basedon the principle of forming, through the transmission of knowledge through fundamentallyplayful actions, values that should prevail in our society, such as: honesty, camaraderie, austerityand solidarity, among others.
El artículo aborda la temática de la Educación Financiera en la edad escolar, partiendo de laconvicción de que inculcar estos conocimientos y habilidades desde edades tempranas es la víamás eficiente para una consecuente asimilación de los principios elementales que mueven lasociedad contemporánea, en el campo de las relaciones monetario - mercantiles. Explicar a losniños cómo llega el dinero al hogar, para qué es necesario el mismo y de qué forma podemosemplearlo racionalmente, son aspectos que facilitarán la relación de éstos con la forma de pagomás común en la sociedad en la que crecen, sustentado en el principio de formar, a través dela transmisión de conocimientos mediante acciones fundamentalmente lúdicas, valores quedeben primar en nuestra sociedad, tales como: la honestidad, el compañerismo, la austeridad yla solidaridad, entre otros.
copyrightHolder - Revista cubana de ciencias económicas
copyrightYear - 2021
DC.Source
Revista cubana de ciencias económicas
DC.Source.ISSN
2414-4681
DC.Source.Issue
2
DC.Source.Volume
7
DC.Source.URI
https://www.ekotemas.cu/index.php/ekotemas
DC.Title.Alternative
FINANCIAL EDUCATION AT SCHOOL AGE. PROPOSAL FOR AN ACTION STRATEGY
DC.Type.articleType
Articulos Originales
Cómo citar
González García, A. A. ., & González García, J. A. . (2021). LA EDUCACIÓN FINANCIERA EN LA EDAD ESCOLAR. PROPUESTA DE UNA ESTRATEGIA DE ACCIÓN. Revista Cubana De Ciencias económicas, 7(2), 32–43. Recuperado a partir de https://www.ekotemas.cu/index.php/ekotemas/article/view/174